קביעת תורים

  לימודים מתקדמים
  טיפולי פוריות
  טיפול בהריון ולידה
  טיפול בתינוקות ובילדים
  דיקור סיני

  טיפול בבעיות גב

  צמחי מרפא
  תזונה סינית
  שיאצו
  אנמה-אמפוקו
  טווינה
  רפלקסולוגיה
  פרחי באך

  אוסטיאופתיה

  אייפק
  עיסוי שוודי/תאילנדי/אבנים חמות
  קבוצות יוגה
  יוגה טיפולית
  הומאופתיה


        

מאת: ברק פליישר

יוגה היא שיטת אימון גוף נפש עתיקה מן המזרח, ששורשיה מגיעים עד לאלף השני לפנה"ס.
מטרת אימון היוגה היא לאזן בין  מערכות הגוף השונות וכך לשפר את הבריאות ולתמוך ביציבות הנפשית.

תרגול יוגה בהתמדה ולאורך זמן משפר את איכות החיים של המתרגל בדרכים שונות :

  • טיפול במצבים רפואיים מגוונים כגון כאבי גב ובעיות אורטופדיות, בעיות נשימה וכו..
  • עזרה בהחלמה מניתוחים או ממחלה ממושכת.
  • תמיכה בנשים במהלך ואחרי ההריון.
  • הפחתת מתחים ובעיות בריאות הקשורות למתח.
  • חיזוק יכולת הריכוז.
  • איזון מצבים נפשיים.
  • שיפור היעילות המקצועית.
  • מאפשר להירגע ולהתרענן לאחר יום עבודה.


יוגה - לא לגמישים בלבד

כמורה ליוגה אני נתקל פעמים רבות במשפט " הייתי רוצה לעשות יוגה אבל ..... אני לא גמיש, אני מבוגר מדי, אני עסוק מדי, כואב לי הגב... " וכו.
תשובתי היא שאימון היוגה מתאים לכולם: למבוגרים ולצעירים, לאנשים בריאים שרוצים לשמר את בריאותם ולאנשים עם בעיות שונות, המעונינים לשפר את בריאותם. למי שמעונין לשפר את היעילות בחייו המקצועיים ולמי שמחפש התפתחות רוחנית.


יוגה לטיפול בכאבי גב ובבעיות אורטופדיות.

על מנת לשפר את היעילות של התרגול יש להתאים את האימון לצרכים ולמטרות של המתרגל.
בשיעור יוגה לכאבי גב, נשתמש בכלים מתוך היוגה העוזרים לטפל בבעיות אלו:

  • תרגילים המחזקים ומגמישים את הגוף בדגש על הרגליים האגן ועמוד השדרה. את התרגילים נלמד לעשות ללא כאב או אי נוחות.
  • תרגילי נשימה המאזנים ומעמיקים את הנשימה ומשפרים את תנועתיות עמוד השדרה.
  • תרגילי הרפיה המורידים את הטונוס השרירי ומשחררים מתח המצטבר בגוף- בעיה שמלווה רבים הסובלים מכאבי גב.
  • נלמד תרגילים פשוטים הניתנים לתרגול באופן עצמאי בבית ובמשרד שמאפשרים למתרגל להתמודד בצורה יום יומית עם הכאבים.
  • נפתח את המודעות ליציבה נכונה בעמידה ובישיבה.

על תרגול יוגה בקיץ:

היוגה התפתחה בהודו שם האקלים בדרך כלל חם ולח, לכן זה לא מפתיע שהקיץ הישראלי הוא זמן נהדר לתרגל יוגה. השרירים מגיבים לחום בצורה המאפשרת תנועה קלה יותר ומאפשרים תרגול נוח ונעים.
ניתן להתאים את האימון לעונה חמה על ידי אימון עם  פחות תנועה ויותר שהייה בתנוחות, ביצוע תרגילי נשימה המפחיתים חום ועצירה להפסקות קצרות להתרעננות במהלך התרגול.
כמו כן מומלץ לתרגל בשעות הבוקר או בשעות הערב.
    

רוצה להתחיל לתרגל יוגה אבל מבולבל ממגוון השיטות והמורים השונים?
הנה מספר טיפים לבחירת אימון יוגה מתאים:

- שאל את עצמך, מדוע אני מעונין לתרגל יוגה? מה אני רוצה לשפר ?
  חפש אימון יוגה המתאים למטרות הללו.
- חפש קבוצה שהמשתתפים בה דומים לך במידה מסוימת, מבחינת הגיל, יכולות גופניות, המטרה שבשבילה הם מתרגלים וכו...
- שאל את המורה אם השיעור המסוים הזה יתאים למטרות שהצבת לעצמך.
- הקשר עם המורה חשוב להצלחת התרגול, חפש מורה שאתה מרגיש נח ובטוח בחברתו.
- היוגה אינה פתרון קסם. על מנת שהאימון יכה שורש ושינוי חיובי יקרה, יש צורך להתמיד בתרגול לאורך זמן. לאחר שבחרתם באיזו מסגרת להתחיל לתרגל, התמידו בתרגול מספר חודשים ללא ציפייה לתוצאות מיידיות.

 

בקרוב תיפתח במרכז אלה קבוצה לתרגול יוגה לטיפול בכאבי גב.
לקבלת פרטים לחצו כאן!

 

© 2007 כל הזכויות שמורות  l מרכז אלה לרפואה סינית עתיקה l ברודצקי 43 כניסה א קומה 3 תל אביב l טל. 03-5447144  l צור קשר

 

Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים